Tofu daje ogromne możliwości – można go piec, marynować czy smażyć. Co zrobić z tofu i jak go przygotować? Sprawdź, jak wielkie masz możliwości!

Prawdopodobnie każdy przynajmniej raz słyszał o tofu. Mało kto jednak wie, co zrobić z tofu i jak go przygotować, aby doskonale komponował się z innymi produktami. Jakie są ciekawe propozycje dań i potraw, których składnikiem będzie tofu? Warto to sprawdzić i odkryć wielkie możliwości kulinarne tego produktu.

Co warto wiedzieć na temat tofu?

Zanim przejdziemy do tego, jakie są popularne potrawy z tofu, a także jak przygotować i podawać obiad z tym produktem, warto się na jego temat nieco więcej dowiedzieć. Czy to prawda, że występuje w nim brak smaku, a jego konsystencja jest niecodzienna? Co zrobić z tofu? Poznajmy ciekawe dania i potrawy z tofu.
Naturalne tofu należy do grupy serów. Jest to po prostu forma twarożku, który powstaje poprzez koagulację mleka sojowego. Zdecydowanie najczęściej przepisy na tofu wykorzystuje kuchnia azjatycka, lecz ostatnimi czasu staje się on podstawą w jadłospisie wegetarian i wegan. W przypadku vegan i wegetarian tofu doskonale zastępuje mięso.

Dlaczego warto jeść tofu?

Nie da się ukryć, że tofu nie ma charakterystycznego smaku, a jego konsystencja nie każdemu może przypaść do gustu. Co zatem sprawia, że dania z tofu cieszą się tak dużą popularnością?
Wiedzieć trzeba, że smak tofu zależy w dużej mierze od tego, jak zostanie przygotowany. Marynowane tofu będzie smakować zupełnie inaczej niż tofu wędzone. Wystarczy kotlety z tofu przyprawić solą i pieprzem do smaku, aby uzyskać coś fenomenalnego.
Na uwadze należy mieć także to, że tofu naturalne to produkt bardzo bogaty w białko. Skład to przede wszystkim soja, woda i niewielka ilość soli. Sprawia to, że tofu to doskonałe źródło żelaza, potasu, witamin z grupy B, a także wapnia, fosforu i selenu.

Co zrobić z tofu – popularne propozycje

Co zrobić z tofu i jak przygotować tofu, aby wydobyć z niego wszystkie najważniejsze zalety? Wiedzieć trzeba, że jest to produkt naprawdę uniwersalny i warto szukać różnych przepisów i propozycji, gdyż możliwości są naprawdę niemal nieograniczone. Tofu bez problemu można usmażyć, ugotować makaron do niego, a także zrobić razem z nim omlet. Pomysłów na tofu jest naprawdę wiele i warto poznać choćby te najprostsze i najciekawsze.
Szczególnie często stosowane jest wykorzystanie tofu do przygotowywania z niego koletów. Wystarczy pokroić tofu w kostkę, obtoczyć w jajku i panierce, a następnie dodać dla smaku np. mąki kukurydzianej. Następnie trzeba podsmażyć tofu na dużej patelni.
Inną ciekawą propozycją jest makaron z tofu. Kawałek tofu może tu być zamiennikiem np. dla kurczaka. W przypadku wielu prostych przepisów zaleca się, aby zastosować tofu marynowane w sosie sojowym. Poleca się dodać do marynaty imbir i czosnek. Taki wegański wytrawny posiłek z pewnością przypadnie do gustu wielu osobom.
Na tym rzecz jasna nie koniec, ponieważ można zrobić tofu na wiele innych sposobów. Wędzone tofu plus jajecznica to doskonałe śniadanie, a pasta, curry lub sałatka to smaczne dania obiadowe. Czasem wystarczy ser tofu, szczypiorek, makaron udon z sokiem z limonki oraz z solą i octem, aby uzyskać doskonały obiad.

Jak smażyć tofu?

Skoro wiemy już, do czego dodać tofu, aby przygotować pyszny posiłek, warto teraz dowiedzieć się, jaka jest najpopularniejsza forma przyrządzania tego produktu na obiad lub kolację. Chodzi oczywiście o smażenie. Warto poznać 4 sposoby smażenia tofu.
Zdecydowanie najprościej kostkę tofu podsmażyć na oleju na patelni. Wystarczy tylko rozgrzać patelnię, przygotować kostki tofu i smażyć przez 3 – 4 minuty na złoty kolor. Następnie trzeba nadziać tofu widelcem i przenieść na talerz wyłożony papierowym ręcznikiem.
Pokrojone w drobną kostkę tofu można również smażyć na blasze wyłożonej papierem do pieczenia, wykorzystywać do tego celu grill, a nawet w garnku na głębokim tłuszczu.

Przygotowujemy tofu na ostro

Niezwykle często wykorzystywany jest bardzo popularny przepis z tofu, który nadaje temu produktowi pikantnego posmaku. Wystarczy tylko smażyć tofu minut z każdej strony i dodać do niego czosnek i chili. Dzięki temu tofu przejdzie pikantnym smakiem i doskonale komponować się będzie w potrawach, do których trafi. Jeśli przez nieuwagę wyjdzie nam zbyt ostre, zawsze można dodać sos sojowy lub mleko kokosowe, które nieco złagodzi ostrość.

Tofu to fantastyczny, choć często bardzo niedoceniany produkt, który nie tylko sprawdza się w kuchni wege, lecz może być wykorzystywany razem z sushi, a nawet w potrawie pad thai. Powyższe informacje z pewnością przybliżą każdemu chętnemu możliwości przygotowywania tofu i włączenia go do codziennego jadłospisu. 

Ania (18)

Ania jest sercem i duszą „Get Fit Now”. Jako wieloletnia entuzjastka fitnessu i zdrowego stylu życia, przekuła swoją pasję w misję dzielenia się wiedzą i inspiracją z innymi. Absolwentka kierunku dziennikarstwo z dodatkowymi kursami z zakresu dietetyki i psychologii sportu, Anna jest odpowiedzialna za nadzór nad wszystkimi treściami publikowanymi na blogu. Jej artykuły są nie tylko bogate w fachową wiedzę, ale również napisane z ogromną pasją i zaangażowaniem, co czyni je wyjątkowymi i inspirującymi.